"מצוינות רפואית והתאמה לציבור יראי השם"

עפר גדנקן No Comments on "מצוינות רפואית והתאמה לציבור יראי השם"

הרה"ג צבי פורת שליט"א, רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא: "שיבא הוא ההוכחה לכך שמצוינות ומובילות רפואית לצד התאמה לציבור יראי השם יכולים לדור בכפיפה אחת".

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש נערך אמש במרכז הרפואי שיבא למנהלי קשרי הקהילה של מאוחדת

בכנס, שנערך במטרה להעמיק ולהרחיב את שיתוף הפעולה בין המרכז הרפואי שיבא לבין מנהלי קשרי הקהילה של קופת חולים מאוחדת, נשאו דברים פרופ' ארנון אפק – המשנה למנכ"ל שיבא ומנהל בית החולים הכללי בפועל, פרופ' אלי קונן – מנהל אגף הדימות, ד"ר ישי סלם – מנהל היחידה לקרדיולוגיה לא פולשנית, ד"ר ערן כסיף – מנהל יחידת האולטרסאונד לנשים, פרופ' איל סיון – מנהל בית החולים לנשים ויולדות, הרה"ג צבי פורת שליט"א – רב ויועץ הלכתי והעומד בראש המוקד ההלכתי, מתאמת קשרי קהילה, הגב' נועה פקטר, מתאמת הקהילה לנשים ויולדות הגב' יעל קרישבסקי, בכירי הנהלת מאוחדת ומנהלי קשרי קהילה מטעם מאוחדת.

את האירוע פתח הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א, אשר הזכיר את עניין האצלת רוח הנבואה לשבעים מזקני ישראל ושוטריו, ואת היות הנהגת כלל ישראל על ידי אנשי ציבור וחסד העוסקים במלאכתם באמונה ובמסירות. ושיבח את העוסקים בתחום תיאום קהילתי במערכת הבריאות המחברים בין הציבור לבין שירותי הרפואה

פרופ' אפק הציג את התפיסה הארגונית של שיבא ודיבר על המובילות בחדשנות רפואית ומקצועית אשר הביאה לדירוגו של שיבא כבר שלוש שנים ברציפות בין עשרת בתי החולים הטובים בעולם, עפ"י מגזין ניוזוויק היוקרתי. הוא סיפר על שיתופי פעולה בינלאומיים, על המערך שמפעיל שיבא בבתי חולים פריפריאליים, ועל הטיפול המלא והעוטף לו זוכים כל מטופלים משיבא, מרפואה מונעת ועד לרפואה אקוטית ושיקום. "בשיבא קיים מענה רפואי מהמתקדמים בעולם, לצד טיפול אנושי, מתחשב ואישי", הוא סיכם.

פרופ' קונן חשף בפני המשתתפים את עולם הדימות בשיבא, את המחקר המתקדם המבוצע במסגרתו בתחום הדימות ואת שיתופי הפעולה עם מכוני מחקר וחברות טכנולוגיה המובילות בעולם. במסגרת ההרצאה  הוצג גם הציוד הטכנולוגי החדיש והמתקדם הפרוס ברחבי בית החולים ואת תוכניות הבינוי שכבר מיושמות בבניין הדימות החדש ההולך ונבנה בו גם ייבנה מאיץ ציקלוטרון שיאפשר שימוש בחומרים גרעיניים מיוחדים לצורך בדיקות חדשות ומחקר בלא להזדקק לשירותי המרכז למחקר גרעיני בשורק.

ד"ר ישי סלם, הציג למשתתפים דוגמאות של דימות בבעיות לבביות וסיפר על מקרים רבים בהם הצוות הקרדיולוגי בשיבא זיהה את הבעיה והציל חיים של תינוקות באמצעות ניתוחים מיוחדים אשר בוצעו מיד לאחר לידתם. "בדיקות הדימות קריטיות בהיותן  מאפשרות לטפל בבעיות השונות עוד לפי הלידה או מיד לאחריה ובכך למנוע סבל, להוריד אחוזי נכות ופעמים רבות אף להסדיר את הבעיה הלבבית לחלוטין ולאפשר לילד לגדול בבריאות שלימה בעז"ה", אמר.

הכנס הלך והעמיק בנושא הדימות וחשף את ההיבטים המקצועיים הייחודיים לשיבא בתחום זה. ד"ר ערן כסיף הציג את יכולות הדימות הגבוהות והמדויקות בבית החולים לנשים ויולדות בשיבא, המאפשרות לטפל גם במקרים המורכבים ביותר. הוא הסביר על היכולת של שיבא לתת מענה במקרים בהם יש צורך לשיתוף פעולה בין דיסציפלינות שונות, כמו: קרדיולוגיה, נוירולוגיה , נפרולוגיה, גסטרו, כירורגיה ועוד – כאשר המומחים מכל התחומים מתגייסים להעניק את הטיפול הטוב ביותר. הוא ציין גם את שיתוף הפעולה הפורה בין מומחי שיבא לבין המוקד ההלכתי הפנים-שיבאי בראשותו של הרה"ג ר' צבי פורת שליט"א, כאשר ההחלטות הרפואיות מסונכרנות עם הפסיקה ההלכתית והסוגיות השונות מקבלות מענה אישי, רגיש ומותאם.

פרופ' איל סיוון, מנהל בית החולים לנשים וליולדות אשר חתם את הפרק הרפואי הציג את המענה הרחב, המקצועי והחדשני שניתן היום בבית החולים לנשים ויולדות בשיבא, החל מסיוע בקשיים וטיפולים שונים בתחום, המשך במעקב ואף בניתוחים טרום לידה בעת הצורך, ועוד. בדבריו הדגיש את ההתאמות למגזר החרדי הקיימות כיום בשיבא הכוללות: מענה הלכתי שוטף, תנאים לשמירת שבת כהלכתה, מזון למהדרין (בד"צ עד"ח) ועוד.

ולסיום הציגה הגב' נועה פקטר – מתאמת קשרי קהילה את תחומי הפעילות המגוונים ביחידת השירות ואת הסיוע הרב הניתן למטופלים בכל מצב. הגב' פקטר הזמינה את משתתפי הכנס להיעזר בצוות המתאמות שישמחו לסייע להם ככל האפשר בתוך בית החולים בזמינות ובכל עניין – סביב השעון. היא סיפרה על המשאבים אותם משקיעים בשיבא להתאים את השירות לכלל המגזרים, כולל התאמות מיוחדת לשהייה בבית החולים בשבת וחלוקת סעודות שבת ברמה גבוהה מטעם בית החולים גם למלווים של המטופלים.

באירוע מסרו דברי ברכה גם שמוליק סילמן  – מנהל המגזרים בקופת חולים מאוחדת, והרב משה כהן מ"מ מנהל מחוז מרכז מאוחדת.



0 תגובות